Psihološko svetovanje je strokovna oblika pomoči, namenjena posameznikom, ki se soočajo s stiskami, čustvenimi težavami ali izzivi v vsakdanjem življenju. Strokovnjak z različnimi psihološkimi metodami otroku ali mladostniku pomaga usvajati in razvijati veščine, ki mu v trenutnih in prihodnjih življenjskih situacijah pomagajo pri ustreznejšem spoprijemanju s težavami ter pri izboljšanju počutja, samozavesti in kvalitete življenja.
Psiholog skupaj z otrokom ali mladostnikom in njegovimi starši najprej jasno opredeli problem (navadno je v začetni fazi potrebna psihološka diagnostika), nato pa oblikuje jasne in konkretne cilje, ki so v skladu z mladostnikovimi željami in razvojnimi potrebami.
Na svetovalnih srečanjih preko pogovora, igre, ustvarjanja in projekcijskih tehnik (npr. kartice, slikovni materiali, ustvarjanje z glino ali plastelinom, peskovnik) ter izkustvenih vaj (npr. dihalne vaje, vaje zavedanja telesa, gibalne vaje, igre vlog) raziskujemo otrokovo oz. mladostnikovo počutje, mišljenje in delovanje. Pri tem uporabljamo tako psihološke kot tudi terapevtske metode, ki so podprte z dokazi in usmerjene v posamezno problematiko (npr. tehnike iz vedenjsko-kognitivne terapije, na čuječnost usmerjeni pristopi, tehnike spročanja).
S spoznavanjem lastnega doživljanja lažje prepoznamo svoje potrebe in potrebe drugih, kar se odraža v bolj zdravih in prijetnih medosebnih odnosih. Z ugotavljanjem lastnih meja krepimo asertivnost in samozaščito. Z raziskovanjem svojih potencialov in aktivacijo na močnih področjih krepimo samopodobo. Kadar se soočimo s težkimi čustvi in s čustveno bolečino v varnem in strokovnem okolju, lahko sprostimo nakopičeno napetost, ki jo ta čustva ustvarjajo, in iščemo skupne rešitve, kako najti pot k boljšemu počutju in duševnemu zdravju.
Srečanja lahko potekajo v slovenskem ali angleškem jeziku.
Kadar se v psihološko obravnavo vključijo mlajši otroci, starši prisostvujejo delu vsakega posameznega srečanja, tudi pogostost srečanj le s starši je večja (vključujemo vzgojno svetovanje in načrtovanje domačih intervencij). Mladostniki so na srečanjih s psihologom navadno sami, z izjemo izmenjave ključnih informacij ali psihoedukacije staršev ob koncu posameznega srečanja. Načrtujemo tudi posamezna srečanja le s starši, na vsakih nekaj srečanj z mladostnikom.
Pri tem se natančno dogovorimo o načelih zaupnosti. Staršem na srečanjih ne predajamo informacij, ki jih mladostniki v zaupnosti delijo na obravnavi (izjema: pravilo zaupnosti se lahko prekrši, kadar je resneje ogroženo mladostnikovo zdravje ali življenje!), pač pa nudimo psihološko svetovanje pri vzgojnih dilemah ter educiramo starše na področjih otrokovih razvojnih potreb in narave težav.
Vzgojna svetovanja so namenjena staršem, ki so postavljeni pred izzive soočanja s težavnimi obdobji odraščanja svojih otrok. Navadno potekajo kot del obravnave otroka ali mladostnika, včasih pa večino psihološkega dela opravimo tudi samo s starši – zlasti kadar gre za predšolske otroke. Namen vzgojnega svetovanja je starše opremiti z znanji in veščinami, ki so potrebna za vzgojo in podporo otroku v posameznih razvojnih obdobjih. V primeru stresnih življenjskih dogodkov so svetovanja staršem namenjena pomoči pri razumevanju otrokovih psiholoških in vedenjskih odzivov, iskanju načinov ustrezne podpore otroku skozi obdobje stiske ter stabilizaciji družinske dinamike.
Pri prepoznanih učnih ali razvojno-nevroloških težavah (npr. motnje avtističnega spektra, ADHD) je svetovanje staršem usmerjeno v raziskovanje otrokovih primanjkljajev (česa otrok v določenem razvojnem obdobju zaradi narave motnje ne zmore) ter otrokovih moči za premagovanje primanjkljajev (kaj se otrok ob ustrezni podpori lahko nauči) – slednje pripomore k oblikovanju ustreznih starševskih pričakovanj in zahtev, kar ugodno vpliva tako na nadaljnji otrokov razvoj, kot tudi na celotno družinsko dinamiko.
Vabljeni, da nas kontaktirate z izpolnitvijo spodnjega obrazca ali na e-mail naslov lara@anima-mundi.si.